Tuesday, December 13, 2011

Normal

Prolog
Conceptul de "normalitate" se justificǎ doar prin prezenţa şi aprobarea unanimitǎţii. "Unanimitate" e un concept relativ la grupul care o formeazǎ.
Un grup de nebuni trǎieşte într-o lume normalǎ. Un grup de cǎlugǎri iezuiţi trǎieşte într-o lume normalǎ. Românii din Ardeal care nu-s nici nebuni, nici cǎlugǎri iezuiţi, da' nici unguri, trǎiesc într-o lume normalǎ. Clar.

Epilog
Când intri în altǎ lume, lasǎ bocancii la uşǎ. Prin ei e greu sǎ simţi subtilitǎţile unui pǎmânt mişcǎtor. Si nu numai cǎ lasǎ urme greu de acoperit, dar nici nu vrei sǎ te trezeşti pe spate într-o lume strǎinǎ, cu un ciopor de capete adunate deasupra ta. Cum te-am vǎzut ultima oarǎ, eu desculţǎ, în picioare, cu simţurile transformate în antene de avatar, unite cu antenele gazdelor; tu, ca un gândac cu picioarele în sus, speriat şi agresiv în acelaşi timp, şi prost destul (relativ la orice lume) sǎ nu-mi ceri ajutorul. N-am stat sǎ vǎd ce ţi s-a întâmplat; te-am lǎsat în urmǎ, erai treaba gazdelor, în fond, şi eu mai aveam încǎ de învǎţat. Dar atât pot spune: desculţ e cel mai bine. Pe tocuri umblu doar în lumea mea. Aşa pot umbla mai uşor pe vârful picioarelor...

7 comments:

  1. ...desculț am iesit azi sa apăr pe cineva, care zicea ca e urmarită... in fine... desculț e ideea! :)

    ReplyDelete
  2. :) The savior of the damsels in distress...

    Si pe mine ma urmareste o umbra... la cit de greu se lasa prinsa, precis e desculta si ea

    ReplyDelete
  3. ...aici era aproape suspicios de veridica amenintarea... da asa chill am iesit, ca ma bateam cu toata strada... pana la urma, insa, a iesit minunat...:)

    ReplyDelete
  4. ... and you lived happily ever after

    Ma bucur, ca altfel ramineam fara-o metafora-n viata :)

    ReplyDelete
  5. :))) si eu... ca ma bucur de recunoastere! :)

    ReplyDelete
  6. Lilişor... Voi fi pe dinafară, dar nu ştiu unde ar fi mai potrivit să scriu despre asta.

    Mă bucur că, în sfârşit, ai făcut mişcarea asta foaaaaarte inspirată numită blog-unii aşteptau de mult!!! Scrii savuros!

    P.S. Confirm- metaforă vie!

    ReplyDelete
  7. Multumesc, Larisa, de-atitea laude. Mai ales ca blogul meu e fara luni, miercuri, joi si vineri... :)

    ReplyDelete